Submit proposal to HASTAC conference in New York in June 2023 (deadline for proposal Oct 31)

Hi all - We’ve been invited to submit a proposal to the Humanities, Arts, Science, and Technology Alliance and Collaboratory (HASTAC) in New York City in June. Normally I would propose this to the Engagement team, but this conference is on the theme of how things are made - specifically about Design Justice. So, I thought proposing a session about the current Member Feedback process might be interesting. Here’s the full description: Call for proposals – HASTAC 2023

If there is interest I would be happy to draft a proposal for a lightning talk or discussion. It seems to be in person so not sure how that would play out, but I think we can figure something out.

This conference is at a design university in New York - and I think getting more college aged people involved is so important for our future. I also happen to have a personal conection with one of the conference organizers. She was one of the first members of the Media Jumpstart Collective (the organization that become the May First Technology Collecitve … then May First/People Link … and now May First Movement Technology).


Hola a todos - Nos han invitado a presentar una propuesta a la Alianza y Colaboración de Humanidades, Artes, Ciencia y Tecnología (HASTAC) en la ciudad de Nueva York en junio. Normalmente propondría esto al equipo de Compromiso, pero esta conferencia es sobre el tema de cómo se hacen las cosas - específicamente sobre la Justicia de Diseño. Así que pensé que podría ser interesante proponer una sesión sobre el actual proceso de retroalimentación de los miembros. Aquí está la descripción completa: Call for proposals – HASTAC 2023

Si hay interés, estaría encantado de redactar una propuesta para una charla relámpago o un debate. Parece ser que será en persona, así que no estoy seguro de cómo se desarrollaría, pero creo que podemos encontrar algo.

Esta conferencia es en una universidad de diseño en Nueva York, y creo que conseguir que más gente de edad universitaria se involucre es muy importante para nuestro futuro. También tengo una conexión personal con una de las organizadoras de la conferencia. Ella fue uno de los primeros miembros del Media Jumpstart Collective (la organización que se convirtió en el May First Technology Collecitve … luego May First/People Link … y ahora May First Movement Technology).

1 Like

Hi - I know we have a lot going on but wanted to keep this topic updated in case we do decide to submit. The deadline has been extended to Nov. 15th. And we can submit a lightning talk - 5 to 8 minutes. We would need to submit a title and a description (500 words or less).


Hola - Sé que tenemos muchas cosas que hacer, pero quería mantener este tema actualizado en caso de que decidamos presentarnos. El plazo se ha ampliado hasta el 15 de noviembre. Y podemos presentar una charla relámpago de 5 a 8 minutos. Tendríamos que presentar un título y una descripción (500 palabras o menos).